ikganaarnz.reismee.nl

R.E.A.L dormss!

Dag 8 / 5 november 2011 / Auckland

Ben helemaal klaar met Auckland. Ben zo blij dat we vandaag weer verder gaan. Auckland is niet geslaagd voor de test. Wat een nacht!

Gisteravond hadden Jane en ik al zo onze bedenkingen toen we rond 8 uur onze tas op een vrij bed zwiepte. De slaapzaal met 12 bedden stonk nu al naar zweterige en dronken mannen. Maar goed het was maar voor 1 nacht, so how bad can it be, right?

Well….. Ik heb best al wat hostels gezien maar laten we zeggen dat ik nu pas echt weet wat een hostel in houdt. Op vrijdagavond in een 7 verdiepingen Nomads hostel verblijven is leuk als je gaat stappen in Auckland. Maar als je de volgende morgen om 6:30 weer je bed uit moet is het geen succes.

De uitdaging begon al in de keuken. We dachten dat we rond 9 uur wel rustig onze etensresten konden omtoveren in iets van een maal. Dat dachten er echter meer. Ik heb werkelijk nog nooit zo veel mensen in een keuken gezien. Iedereen stond zij aan zij, twee rijen dik tussen de achtergelaten vieze pannen en potten zijn maal te bereiden. Niet echt H.A.C.C.P

Met veel moeite kregen we de meloen en yoghurt tussen de overige plastic zakken in de koelkast gepropt. Terwijl er een groep meiden in bikini van de whirlpool op het dak, door de keuken naar de sauna loopt, besluiten wij het vanavond maar met wat toast en een appel te doen en lezen nog wat in bed.

Normaal gesproken zijn stapelbedden al wat krakerig en piepen bij elke beweging, maar als het hostel zich boven een discotheek bevind en bij elke bas de bedden synchroon tegen de muren aan knallen doe je letterlijk geen oog dicht. Wat dan wel weer leuk is als midden in de nacht roomies stomdronken de kamer opkomen en bij iemand in bed gaan liggen omdat ze denken dat het hun bed is. ( ik lag gelukkig boven) Of wanneer twee mensen denken hetzelfde bed te hebben, en een van de twee een schone onderbroek van iemand anders onder een kussen vinden en roepen; “ ieuuh! These are not my knickers? Bloody hell Are these your knickers? Somebody put knickers under my pillow!

Met flinke wallen onder de ogen worstelen Jane en ik ons naar de receptie waar een man met een enorm Afro kapsel staat te swingen op Michael jackson. @Nonmads the party must go on 24hours a day!

joop

Even uitleg na een aantal gestelde vragen.
H.A.C.C.P. staat voor Hazard Analysis and Critical Control Points, een risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen. Nederland wordt steeds wijzer (hahaha)